Demonstratie tegen A74 in Venlo-Noord

12 februari 2006

Demonstratie tegen A74 in Venlo-Noord

Geen twee snelwegen
Vrijdag 17 februari organiseert het wijkoverleg Venlo Noord-Oost een bijeenkomst voor Nederlandse en Duitse toppolitici om handtekeningen aan te bieden en de plateauvariant voor de toekomstige snelweg A74 als serieuze optie terug op de (politieke) agenda te zetten. De SP-afdeling Venlo vindt het een goede zaak dat het wijkoverleg een handtekeningenactie voor schone lucht onder bewoners heeft gehouden, maar kan zich absoluut niet vinden in een snelle aanleg van de A74 via het zuidelijke plateautracé als oplossing voor dat probleem. Daarom zal zij ook vanaf 11.30 uur aanwezig zijn om op ludieke wijze te protesteren.

Harry Voss van het SP MilieuAlarmteam

Daarnaast roept de SP ook alle getroffen bewoners uit Blerick en Tegelen op om tijdens de bijeenkomst op ludieke wijze mee te demonstreren. Hiervoor verspreiden de SP’ers in een aantal wijken ruim 2000 oproepen. Ook is hulp ingeroepen van Harry Voss, landelijk coördinator van het MilieuAlarmteam van de SP. Hij zal samen met zijn Venlose partijgenoten pamfletten uitdelen aan bezoekers van de bijeenkomst.
Vanaf 11.30 uur kunnen demonstranten zich verzamelen bij de Witte Kerk in Venlo-Noord waar ook de bijeenkomst om 12.00 uur plaats zal vinden.

Oproep Demonstratie A74
Dossier A74