Eerste algemene ledenvergadering SP Venlo

30 januari 2006

Eerste algemene ledenvergadering SP Venlo

Maandag 6 februari organiseert de SP-afdeling Venlo haar allereerste algemene ledenvergadering sinds de oprichting in mei 2005. De ledenvergadering zal plaatsvinden in gemeenschapshuis de Witte Kerk aan de Agnes Huijnstraat 3 te Venlo-Noord en begint om 20.00 uur. Alle SP-leden worden uitgenodigd om mee te praten over het functioneren van de afdeling. Ook zal het afdelingsbestuur in functie worden gekozen en zal het bestuur haar jaarplan voor 2006 presenteren. Om er geen saaie zit-avond van te maken zal een gelegenheidsduo zorgen voor een verrassende muzikale omlijsting.

In het voorjaar van 2003 kwam voor het eerst een groep SP-leden bijeen met de bedoeling weer een SP-afdeling in de gemeente Venlo op te richten. Hierna is voortvarend gewerkt aan dit doel. Er werd een begin gemaakt met het uitvoeren van diverse activiteiten. Voor de leden werd maandelijks een lokale nieuwsbrief gemaakt en ging een eigen lokale website de lucht in. Zo nam ook het aantal actieve leden toe. De sprong van ledenwerkgroep naar de status “afdeling in oprichting” werd eind 2004 gemaakt. Ondertussen richten de activiteiten zich steeds meer op lokale misstanden, bijvoorbeeld rondom het spooremplacement in Venlo en het organiseren van verzet tegen de aanleg van de snelweg A74 tussen Venlo en Tegelen. In 2005 voerden de Venlose SP’ers met succes campagne tegen de Europese Grondwet, verspreiden ze duizenden actiekaarten tegen de invoering van het nieuwe zorgstelsel en boden ze een helpende hand aan kunstenaars en andere creatievellingen die zich wilde vestigen in de Venlose herstructureringswijk Q4. Het opbouwen van een sterke organisatie had echter altijd de hoogste prioriteit. Op vrijdag 13 mei 2005 sprak het Partijbestuur dan ook haar vertrouwen uit. Venlo kreeg op die dag eindelijk een volwaardige en zelfstandige SP-afdeling en organiseert dus op maandag 6 februari haar eerste ledenvergadering.
Programma ledenvergadering