Monument vrede en respect komt in Venlo

Monument vrede en respect komt in Venlo

SP-Venlo ondersteunt initiatief

Logo Vredesvlam
De Wereld Vredesvlam komt naar Venlo. De vlam zal geplaatst worden in een vredesmonument in het Julianapark achter het Limburgs Museum. De Stichting 'Wereld Vredesvlam Venlo' nam hier toe het initiatief. Ook het project 'Respectvol Venlo' draagt bij aan de vormgeving van het monument.

De Wereld Vredesvlam is een idee van de 'Life Foundation' en wil ons eraan herinneren dat iedereen op zijn eigen wijze een bijdrage kan leveren aan vrede. Inmiddels staat er een Vredesvlam in Den Haag bij het Vredespaleis, in Memphis en in Sydney. De Venlose Vredesvlam zal in het voorjaar worden geïnstalleerd.

Om dit monument te bekostigen zijn er de nodige financiële middelen nodig. Daarom is er in het E3-journaal een Barometer geplaatst waar de naam van iedereen (ook bedrijven) wordt vermeld die een bedrag van 5 euro of meer storten op banknummer 1905 19 029 t.n.v. "stichting vredesvlam Venlo".

Ook de SP-Venlo heeft een bijdrage gestort en wij ondersteunen hiermee het initiatief. Ook u kunt een (kleine) bijdrage doneren, indien u dat wenst natuurlijk.