Vurige Poppe op SP-nieuwjaarsbijeenkomst

Vurige Poppe op SP-nieuwjaarsbijeenkomst

Nieuwjaarsbijeenkomst SP Venlo

Remi Poppe
Op woensdag 19 januari 2005 organiseerde de SP-Venlo haar jaarlijkse nieuwjaarsborrel. Natuurlijk waren hier alle leden en geïnteresseerden uit Venlo en omstreken voor uitgenodigd. De bijeenkomst startte om 20.30 uur en vond plaats in het Venlose café De Vergulde Gaper. Er werd teruggeblikt op 2004 en vooruitgekeken naar 2005 met de presentatie van ons jaarplan en het voorstellen van het voorlopige bestuur. Als gastspreker hadden we oud-Tweede Kamerlid en milieuactivist Remi Poppe, die een vlammend betoog hield. Uiteraard was er tijd voor een gezellig samenzijn onder het genot van een drankje.

We worden besodemieterd waar we bij staan!” Poppe hield een vurig betoog over onze huidige maatschappij, de “gevolgen van het ondeugdelijke en leugenachtige kabinetsbeleid”, de mondialisering van de economie en de uiteindelijke samenhang van deze aspecten. Met name zijn betoog over zelfvoorzienende regio’s met een eigen identiteit was erg interessant. “De wereld is geen eenheidsworst. Ieder land en iedere streek heeft zijn eigen identiteit, deze moet behouden blijven. De europse grondwet is een farce, net als Bolkesteins schandalige dienstenrichtlijn.”, aldus Poppe.
Remi Poppe
Remi PoppeNa afloop werden vragen gesteld aan Remi Poppe, hoe hij dacht problemen aan te kunnen pakken m.b.t luchtvervuiling, volksgezondheid, minimabeleid, werkgelegenheid, hoe de kapitalisten te werk gaan (en hoe we ze moeten stoppen) en het wegtrekken van arbeid naar lage lonenlanden. Natuurlijk had Poppe daar zijn woordje over klaar, maar een 24-uurs revolutie, zoals iemand opperde, is niet realistisch. Helaas kan men niet alles een dag stil leggen om helemaal van vooraf aan opnieuw te beginnen; maar dan goed. Remi Poppe stelde dat we er uiteindelijk toch zelf iets aan moeten doen omdat het niet uit maakt tegen welke regering je vecht, als je maar met méér mensen bent, maak je het verschil! “Dus sta op en trek ten strijde!”, zoals hij zijn betoog besloot.

Website met meer informatie over Remi Poppe