Geen SP-soep meer bij de Venloop

15 maart 2024

Geen SP-soep meer bij de Venloop

Foto: SP-Venlo
De landelijke SP heeft de SoePexpres weggedaan. Daarmee komt een einde aan onze traditie van 10 jaar om bij de Venloop eigen bereidde soep en water uit te delen. Er is ook geen werkbaar alternatief voorhanden. We betreuren dit ten zeerste maar kijken terug op prachtige jaren, mooie ontmoetingen met deelnemers van het wandelevenement.

Sinds 2014 hebben we bij elke Venloop-wandeltocht, bij het sfeerpunt in Velden, de lopers getrakteerd op een beker eigen bereidde SP-tomatensoep. Met warm weer werd dit aangevuld met bekertjes water.
Vanuit onze markante en beeldbepalende soepmobiel deelden we ieder jaar honderden bekertjes soep uit. Altijd een gezellig spektakel. Goed om ook buiten de verkiezingstijd op deze mooie manier onder de mensen te zijn.

(Video: sfeerbeelden uit 2019.)

Het was elk jaar een feest! Ook op de momenten dat de deelnemers massaal aan kwamen wandelen en het op momenten hard werken was om genoeg soep warm te krijgen. De mensen waardeerden onze aanwezigheid, men rekende erop dat we er elk jaar weer stonden. Lopers pasten er zelfs hun pauze op aan, wat ook weer leuke gesprekken opleverde. Onze soep was een steuntje voor de laatste kilometers, zeiden ze.

Foto: SP-Venlo

“Als er niks geks gebeurt dan staat ook volgend jaar weer de SP met de SoePexpress bij dit sfeerpunt in Velden. Stem er je ‘Venloop-soep-moment’ gerust weer op af.” Met die tekst sloten we vorig jaar ons bericht op onze website en social media af. Maar helaas is er iets “geks” gebeurd. Onze beroemde soepkar is niet meer ter beschikking; de bus is wegbezuinigd en de kar zelf krijgt een permanente stalling (museum?).

Met pijn in ons hart moeten we dan ook mededelen dat we dit jaar niet aanwezig zullen zijn in Velden bij de Venloop.

Foto: SP-Venlo

Hopelijk bereikt dit bericht zoveel mogelijk wandelaars zodat we niemand op 23 maart bij de wandeltocht Venloop verrassen of teleurstellen.

We koesteren de mooie momenten van de afgelopen jaren. Ieder jaar was het een geregel en flink pezen, duizenden liters soep zijn uitgedeeld, maar voor ons ook de leukste actie van het jaar. We wensen de organisatie van de Venloop en al haar deelnemers dit jaar alle succes!

Bekijk ook: