Brief aan de leden over deelname aan Gemeenteraadsverkiezingen 2026

27 maart 2024

Brief aan de leden over deelname aan Gemeenteraadsverkiezingen 2026

Willen we terug het stadhuis in en meebeslissen, dan zullen er mensen moeten opstaan. Eind 2021 hebben we helaas moeten besluiten om niet mee te doen aan de vorige gemeenteraadsverkiezingen (2022). Onze basis is voor nu voldoende om een volgende stap te wagen: starten met de voorbereiding voor deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2026.

Aan deze basis is de afgelopen jaren gewerkt; het bestuur is weer op orde en er is een vaste kleine kerngroep die diverse activiteiten organiseert. We hopen dat de groep nog verder zal groeien de komende tijd. Ook daarvoor is continue versterking gewenst van leden met frisse ideeën. Ook dat stond in de brief die de leden afgelopen week ontvingen.

Ons lijflied ‘Een mens is meer’ bezingt deze regels: “Blijf niet mokkend aan de kant staan. Stel een daad en toon je moed”. Een duidelijke opdracht aan ons SP’ers. Handen uit de mouwen als je iets verandert wil hebben, niks gaat vanzelf. En 2026 komt er snel genoeg aan.

Ons lokale SP-bestuur in Venlo wil tijdig starten met de voorbereidingen, zodat we weer kunnen meedoen en nadrukkelijker van ons laten horen.
We moeten zorgen voor tegenmacht en meer sociaal geluid. Dat kunnen we niet alleen.

We hebben je nodig om mee te denken en/of mee te doen:

• Hoe gaat ons verkiezingsprogramma eruit gaat zien. Welke thema’s moeten hierin staan? Wat vinden wij belangrijk voor alle stadsdelen, dorpen en wijken?
  • Hoe gaan we campagne voeren; hoe brengen we onze punten onder de aandacht en wat is daarvoor nodig?
  • Wie worden onze kandidaten? Wie heeft interesse om namens de SP lid te worden van de gemeenteraad van Venlo of een raadscommissie? Wie wil zich hierop gaan voorbereiden? Dat doe je niet alleen, maar met de overige kandidaten onder professionele begeleiding en cursussen.
  • Leden werven leden. Maak anderen in je omgeving enthousiast voor de SP.

Laat je horen, iedereen kan meedenken en meedoen

Is je interesse gewekt? Ben je nieuwsgierig geworden? Wil je meer weten? Laat het ons dan weten per mail: venlo@sp.nl, graag vóór 26 april aanstaande.

Vertel ons voor welk onderwerp(en) je interesse hebt, of waar je wat meer over wilt weten, dan zullen wij je uitnodigen voor een bijeenkomst in mei (datum volgt) waar we dit allemaal nader bespreken met elkaar. Schroom niet, samen verzetten we bergen.

Met vriendelijke groet,

Laila Kuiper, afdelingsvoorzitter