FNV en SP roepen op tot demonstratie op 30 november

28 november 2013

FNV en SP roepen op tot demonstratie op 30 november

logo_stopbezuinigingen Daarom de FNV organiseert op 30 november een grote demonstratie in Utrecht tegen het kabinetsbeleid. De SP-Venlo ondersteunt deze actie en roept mensen op mee te gaan naar deze demonstratie. Daarvoor wordt gratis busvervoer ingezet.

Net als de SP voert vakbond FNV actie tegen het bezuinigingsbeleid van dit kabinet. De miljarden bezuinigingen op zorg, cultuur, uitkeringen, sociale werkvoorziening en het uitblijven van reële loonstijgingen hebben een averechts effect op de werkgelegenheid en de koopkracht.

Onder het motto 'Koopkracht en echte banen' start de FNV op 30 november met een grote demonstratie FNV_BANNER_demonstratie_Basta en manifestatie een campagne tegen de voortgaande bezuinigingsdrift van deze regering waardoor tienduizenden werknemers in de zorg, kinderopvang en bouw hun baan kwijtraken en zullen leraren, politie en vuilnismannen er opnieuw geen cent bij krijgen. En als je werkloos raakt, krijg je geen begeleiding naar ander werk. Werk dát er is, is bijna altijd onzeker.

Net als de SP wil de FNV investeren in mensen en de economie zodat werk behouden blijft en mensen weer kunnen kopen wat ze nodig hebben, zodat de binnenlandse vraag weer aantrekt. Mede daarom ondersteunt de SP deze campagne.

De demonstratie wordt georganiseerd door FNV bondgenoten en wordt op zaterdag 30 november gehouden op het Jaarbeursterrein in Utrecht. De vakbonden ageren hiermee tevens op het gebroken sociaal akkoord en de weigering van dit kabinet om te investeren in de bouw en daarmee de werkgelegenheid te stimuleren.

demonstratie_Basta
Ook SP-leider Emile Roemer schaart zich achter deze oproep van de vakbeweging en roept iedereen op om mee te doen.

Er zullen door de FNV bussen worden ingezet om zoveel mogelijk demonstranten naar Utrecht te brengen. Ook vanuit Venlo is een bus geregeld door de Alevitische Vereniging. Iedereen die mee wil naar de demonstratie met dit gratis busvervoer kan zich opgeven kan via venlo@sp.nl en 06-34069796 (Petra Raijer).
De bus vertrekt zaterdag om 08.30 uur vanaf Alberickstraat 3a te Blerick.

Actiewebsite Stop de bezuinigingen
Bekijk hier het programma en route van de demonstratie